Istnieje kilka przyczyn, dla których rower nie chce zapalić. Należą do nich świece zapłonowe, paliwo i problemy z kompresją. Nawet doświadczeni kierowcy mogą przeoczyć pewne oczywiste problemy. Po pierwsze, powinieneś sprawdzić, czy nie ma problemów z akumulatorem. Sprawdź, czy nie jest skorodowany. Jeśli jest, wymień go natychmiast. Jeśli to nie zadziała, spróbuj wykonać następujące czynności:
Silnik rozrusznika
Klikający silnik rozrusznika może być przyczyną tego, że Twój motocykl nie odpala. Jeśli to zauważysz, powinieneś najpierw sprawdzić cewkę rozrusznika, która jest dużym przekaźnikiem. Łączy on zasilanie z akumulatora z rozrusznikiem po naciśnięciu przycisku start. Jeśli cewka ulegnie awarii, motocykl nie ruszy. Może być trudny do zlokalizowania, ale jest to prosta część do sprawdzenia. Upewnij się, że kable zasilające są ciasno zwinięte wokół rozrusznika.
Jeśli nadal nie możesz uruchomić motocykla, spróbuj sprawdzić akumulator. Jeśli akumulator jest rozładowany, możliwe, że nie działa rozrusznik. Aby to sprawdzić, skrzyżuj słupki na cewce. Jeśli działa ona prawidłowo, usłyszysz ryk silnika. Jeśli nie jesteś pewien, być może trzeba będzie wymienić rozrusznik. Jeśli nadal nie działa, być może trzeba będzie wymienić akumulator.
Świece zapłonowe
Jeśli Twój motocykl nie chce zapalić, może to być spowodowane tym, że Twoje świece zapłonowe są martwe. Kontrola, którą należy przeprowadzić w celu sprawdzenia, czy nie padły świece zapłonowe, powinna obejmować cały układ zapłonowy. Jeśli test nie daje rezultatu, to problem leży bliżej świecy. Możesz sprawdzić za pomocą multimetru lub testera żarówek. Upewnij się, że przewód prowadzący wtyczkę jest mocno połączony z kołpakiem. Jeśli nie jest, odetnij kawałek przewodu o długości 1/4 cala, a następnie zamontuj go ponownie, postępując zgodnie z odpowiednią procedurą.
Izolacja świecy zapłonowej powinna być jasnobrązowa. Jeśli jest biała lub ciemnobrązowa, oznacza to, że coś powoduje, że świeca jest zbyt gorąca. Następnym krokiem jest sprawdzenie położenia świecy zapłonowej. Należy upewnić się, że przerwa między elektrodami mieści się w granicach 0,5 mm. Jeśli przerwa jest zbyt duża, świeca zapłonowa nie będzie się prawidłowo zapalać. Jeśli świeca zapłonowa znajduje się w prawidłowym położeniu, silnik będzie pracował prawidłowo.
Bateria
Pierwszym krokiem do rozwiązania problemów z motocyklem jest przyjrzenie się baterii. Akumulator motocyklowy powinien wykazywać napięcie od 9,5 do 10,5 w ciągu 30 sekund. Jeśli odczyt jest niższy niż ten, problemem jest prawdopodobnie wadliwy akumulator. Jeśli odczyt napięcia jest wyższy niż ten, trzeba będzie wykonać bardziej rozległe rozwiązywanie problemów, aby określić dokładną przyczynę problemu. Istnieje kilka powodów, dla których akumulator motocyklowy może nie ruszyć. Czytaj dalej, aby poznać więcej szczegółów.
Zawór sterujący paliwem
Jeśli zauważyłeś, że Twój motocykl nie odpala, może to być problem z zaworem sterującym paliwem. Zawór sterujący paliwem kontroluje przepływ gazu do silnika motocykla. Jest on chroniony przez małą siatkę, która zapobiega przedostawaniu się zanieczyszczeń, ale może zostać zatkana przez rdzę, zabrudzenia i inne materiały. Aby ponownie uruchomić motocykl, konieczne może być jego rozebranie i oczyszczenie.
Następnym krokiem jest sprawdzenie bezpieczników. Sprawdź każdy bezpiecznik i sprawdź, czy nie ma w nim uszkodzonych lub pękniętych elementów. Niektóre bezpieczniki mają wiele funkcji. Sprawdź je w instrukcji naprawy, aby znaleźć, które z nich odpowiadają za rozruch. Sprawdź również numer AMP i kolor bezpieczników. Upewnij się, że są takie same, ponieważ różne bezpieczniki nie będą współpracować z przekaźnikiem pompy paliwa. Jeśli znajdziesz jakieś, natychmiast je wymień.
Wskaźniki
Jeśli zastanawiasz się, dlaczego Twój motocykl nie chce zapalić, sprawdź wskaźniki. Żarówka kierunkowskazu powinna świecić się przy włączonym zapłonie, a także przy wyłączonym silniku. Kierunkowskazy są światłem ostrzegawczym i jeśli są wyłączone, wina może leżeć po stronie masy. Jeśli kierunkowskaz nadal się świeci, spróbuj wymienić żarówkę lub wymienić stacyjkę. Najlepiej zrobić to przed wymianą rozrusznika.
Podobne tematy