Jest kilka motocykli, które stały się legendami w Indiach. Należą do nich Bajaj Pulsar, Hero Honda CBZ, Yamaha R15 i Karizma. Przyjrzyjmy się każdemu z nich i zdecydujmy, który z nich jest najlepszy. Przyjrzymy się również najnowszym modelom, w tym nowszemu Bajaj Pulsar. Czytaj dalej, aby poznać odpowiedź na to odwieczne pytanie.
Bajaj Pulsar
Bajaj Pulsar 220 to legenda w Indiach. Jego poprzednik, Pulsar 220F, był sprzedawany przez ponad piętnaście lat i był bestsellerem na całym świecie. Nowy model, Pulsar F250, jest bardziej wyrafinowany i zaawansowany technologicznie, a do tego dostępny w zaskakująco niskiej cenie. Jednak wielu osobom nadal trudno jest uzasadnić różnicę w cenie.
Seria Pulsar jest kontynuowana przez mniejszy model Pulsar 125. Jego silnik produkuje 11,8 PS przy 8500 obr/min i jest wyposażony w 5-biegową skrzynię biegów. Ta wersja jest przeznaczona dla mniejszego jeźdźca, ale posiada te same cechy, co większy model. Jego zbiornik paliwa ma mniejszą pojemność 15 litrów, natomiast 150 i 180 mają taką samą moc, ale mniejszą pojemność zbiornika paliwa.
Hero Honda CBZ
Hero Honda CBZ jest poszukiwanym motocyklem w Indiach i od dawna zajmuje legendarne miejsce wśród motocyklistów. Wśród jego wielu atrybutów znajduje się wahacz o przekroju skrzynkowym oraz rurowe podwozie z ramą diamentową. Prześwit motocykla wynosi 145 mm i jest on wyposażony w hamulce tarczowe. Wyposażony jest również w pięcioramienne felgi ze stopu. Istnieją dwa warianty CBZ: Xtreme i classic. Ten drugi jest bardziej wyrafinowany niż pierwszy, ale nie daje tyle radości z jazdy.
Wprowadzony na rynek w 1999 roku Hero Honda CBZ był przełomem w przemyśle motocyklowym w Indiach. Był to pierwszy motocykl, który posiadał pięć biegów i opcję górnej zmiany. Zmienił kulturę motocyklową w Indiach, która przez długi czas była zdominowana przez skutery i motocykle splendor cd-100. Obie firmy ostatecznie się rozdzieliły, ale CBZ był natychmiastowym hitem i od tego czasu stał się ikoną Indii.
Yamaha R15
Na rynku pojawiła się najnowsza odsłona linii motocykli Yamaha R15 w Indiach. R15 V4 ma cenę wywoławczą 1 57 600 INR i występuje w sześciu wariantach i trzech opcjach kolorystycznych. Posiada silnik BS6 o pojemności 155 cm3, który rozwija moc 18,1 KM i 14,2 Nm momentu obrotowego. Jest również wyposażony w ABS i system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania. Yamaha R15 V4 waży 142 kg i jest przeznaczona do użytku drogowego.
Ten motocykl ma znakomitą ramę deltabox, która zapewnia doskonałe prowadzenie oraz smukłe, lekkie i kompaktowe podwozie. Hamulce są progresywne i dobrze się wgryzają. Podwozie R15 jest solidne i potrafi udźwignąć więcej mocy niż silnik o pojemności 150 cm3. Jego przednie zawieszenie jest teleskopowe, natomiast tylne jest połączone monocrossowo. Yamaha zwiększyła również szerokość tylnej opony po otrzymaniu opinii klientów. Szersza tylna opona poprawia przyczepność.
Hero Honda Karizma
Przez chwilę myśleliśmy, że Karizma jest martwa, ale Hero po cichu usunęło ją ze swojej oficjalnej strony internetowej. Firma potwierdziła, że kilka miesięcy temu wprowadziła ten model na rynek indyjski, ale teraz całkowicie go usunęła. Pomimo zaprzestania produkcji, Karizma pozostanie dostępna na eksport na innych rynkach, co jest dobrą wiadomością dla fanów tego motocykla.
Karizma jest wyposażona w jednocylindrowy, chłodzony powietrzem silnik o pojemności 223 cm3, który wytwarza 20,2 KM i 19,7 Nm szczytowego momentu obrotowego. Jego silnik jest również dostrojony do rynku indyjskiego i przewyższał większość silników innych motocykli. Produkował 18,4 Nm momentu obrotowego przy 6000 RPM, co czyni go najszybszym motocyklem w Indiach. Karizma nie jest już produkowana, ale w miejsce Karizmy pojawił się Xtreme 200S, który jest tańszą alternatywą dla słynnego motocykla.
Hero Honda Karizma Legend Edition
Hero Honda Karizma Legend Edition to motocykl, który odzwierciedla dziedzictwo legendarnej “Karizmy”. Zachowuje ikoniczny wyświetlacz czasu na konsoli instrumentów i wiele dobrych cech, które posiada oryginał. Obecna wersja motocykla została jednak wycofana z produkcji. Można ją jeszcze znaleźć na oficjalnej stronie Hero MotoCorp. Nie polecamy jej jednak.
ZMR jest następcą Hero Karizma. ZMR jest piątym modelem w segmencie premium. Został wprowadzony na rynek w 2014 roku i charakteryzuje się większą mocą, światłami pozycyjnymi LED, nowym designem, wielofunkcyjną konsolą cyfrową i sportowymi tylnymi światłami LED. Niestety, nowa wersja pojawiła się zbyt późno, aby zawładnąć rynkiem. Bajaj Pulsar i Yamaha R15 już wcześniej odebrały Karizmie udział w rynku.
Podobne tematy