Kaski rowerowe są wymagane przez prawo kalifornijskie dla dorosłych i młodzieży. W Los Angeles prawo jest jeszcze bardziej rygorystyczne. Kaski muszą być zatwierdzone przez CPSC i nie mogą blokować wzroku rowerzysty lub zostać zdemontowane podczas upadku. Muszą również “znacząco zmniejszyć” fizyczne uderzenie głowy rowerzysty, gdy zderzy się ona z twardą powierzchnią. Ponadto, kaski zatwierdzone przez CPSC muszą również spełniać normy ASTM, w tym paski i system retencji. Certyfikat Snell jest najwyższym certyfikatem, jaki może otrzymać kask rowerowy i jest najbardziej rygorystyczny. Kaski z certyfikatem Snell muszą spełniać wysokie standardy dotyczące odporności na uderzenia, integralności systemu dopasowania i obszaru pokrycia.
Kaski rowerowe są wymagane w Kalifornii
Jeśli jeździsz na rowerze w Kalifornii, musisz nosić kask rowerowy. Prawo wymaga, aby kaski rowerowe były wykonane z określonych materiałów i spełniały określone standardy. Standardy te są ustalane przez organizacje takie jak American National Standards Institute (ANSI) i Snell Memorial Foundation. Wymagają one, aby kaski były oznakowane i certyfikowane, a także muszą spełniać wymagania CPSC dotyczące odporności na uderzenia i składu materiału. Kalifornia zakazuje również sprzedaży kasków rowerowych, które nie spełniają tych standardów.
W Kalifornii jazda na rowerze bez kasku rowerowego jest nielegalna. Przepisy dotyczące kasków rowerowych różnią się w zależności od miasta i stanu, choć w niektórych rejonach, jak np. w San Francisco, obowiązują konkretne przepisy. Celem kasków rowerowych jest ochrona głowy przed poważnymi obrażeniami w razie upadku lub zderzenia. Kalifornia posiada prawo, które wymaga kasków rowerowych dla dzieci poniżej piątego roku życia. Jednak prawo to nie dotyczy rowerzystów powyżej 18 roku życia.
Pomimo wysokich kosztów kasków rowerowych, jest to podstawowy środek bezpieczeństwa. Według National Traffic Safety Board, liczba wypadków rowerowych z udziałem dzieci rośnie. Rząd federalny zalecił, aby wszyscy rowerzyści nosili kaski. Przepisy dotyczące kasków rowerowych mogą zostać uchwalone w Kalifornii, o ile zostaną odpowiednio wdrożone. League of American Bicyclists posiada stronę z wszystkimi informacjami dotyczącymi prawa dotyczącego kasków rowerowych w tym stanie.
Dorośli muszą je nosić
Prawo nakazujące dorosłym noszenie kasków rowerowych zostało uchwalone w wielu stanach, w tym w Kalifornii. Wykazano, że zmniejsza ono liczbę wypadków i urazów. W 1993 roku, kiedy uchwalono pierwsze prawo, 10 procent rowerzystów nie nosiło kasków. Jednak z czasem użycie kasków wzrosło, a policja zaczęła wypisywać mniej mandatów za nieprzestrzeganie przepisów. Ustawodawcy mają nadzieję, że nowe prawo będzie miało taki sam efekt.
Prawo dotyczące kasków rowerowych w Kalifornii jest stosunkowo proste i nieskomplikowane. Stanowi ono, że rower to każdy pojazd silnikowy z jednym kołem, który jest napędzany siłą ludzką lub pasem, łańcuchem lub przekładnią. Wymagane jest również, aby dzieci poniżej 18 roku życia nosiły kask podczas jazdy na rowerze. Kask rowerowy muszą nosić również dzieci, które jeżdżą w przyczepce lub foteliku przytrzymującym. Ponadto kaski rowerowe muszą być noszone przez wszystkich rowerzystów.
Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (National Traffic Safety Board) zbadała obrażenia rowerowe i środki zaradcze i zaleca przyjęcie obowiązkowego prawa dotyczącego kasków we wszystkich stanach. League of American Bicyclists posiada stronę zawierającą szczegółowe informacje na temat stanowych przepisów dotyczących kasków. Przepisy te mają wiele podobieństw. Dorośli muszą nosić kaski rowerowe, aby chronić siebie i innych. Podobnie, dzieci poniżej 16 roku życia również powinny nosić kask rowerowy. Jest to ważny krok w kierunku ochrony społeczeństwa i zapobiegania urazom.
Młodzi rowerzyści muszą je nosić
W Kalifornii, Senat stanowy przyjął ustawę wymagającą kasków rowerowych dla młodych rowerzystów poniżej 18 roku życia. Ustawa została przyjęta 21-13 i wraca do Zgromadzenia. Jej przeciwnikami są lokalne i regionalne kluby rowerowe, które twierdzą, że prawo powinno dotyczyć wszystkich rowerzystów, ale obawiają się nierównego egzekwowania przepisów. Chcą, aby prawo było skuteczne i zmniejszyło obrażenia w wypadkach rowerowych. Jeśli zostanie przyjęte, nowe prawo może pomóc w zapobieganiu urazom u dzieci.
Ważne jest, aby zrozumieć, że przepisy dotyczące kasków rowerowych dla młodzieży mają znaczący wpływ na liczbę urazów i ofiar śmiertelnych wśród młodych rowerzystów. Przepisy te zwiększyły użycie kasków rowerowych aż o 24% i zmniejszyły liczbę wypadków rowerowych aż o 4%. Chociaż przepisy te mają na celu pomóc dzieciom w unikaniu wypadków, okazały się skuteczne w ograniczaniu obrażeń. Dlatego też konieczne jest, by kaski rowerowe stały się dla dzieci nawykiem.
Niektóre stany mają podobne prawa, choć istnieją różnice. Większość stanów wymaga kasków rowerowych dla dzieci poniżej osiemnastego roku życia. W niektórych stanach prawo to dotyczy jednak tylko dzieci, które nie ukończyły szesnastu lat. W New Hampshire kask muszą nosić wszyscy kierowcy poniżej siedemnastego roku życia, a w New Jersey młodzież musi nosić kask, jeśli jeździ na rowerze. New Mexico nie wymaga kasków dla młodzieży poniżej osiemnastego roku życia.
Los Angeles ma najsurowsze prawo
Rowery są coraz bardziej popularnym sposobem poruszania się po Los Angeles. Jednak rowerzyści muszą przestrzegać surowych przepisów, aby zachować bezpieczeństwo. Jeśli jeździsz na rowerze, ważne jest, aby nosić kask rowerowy. Pomoże to zapobiec wypadkom i uratuje życie. W Los Angeles prawo dotyczące kasków rowerowych jest szczególnie surowe. Choć prawo to jest surowe, wielu rowerzystów nie zawraca sobie głowy jego noszeniem. Na szczęście miasto ma inne przyjazne rowerzystom prawa, o których powinieneś wiedzieć.
Jedną z najważniejszych rzeczy, o których należy pamiętać jeżdżąc na rowerze, jest to, że prawo kalifornijskie różni się bardzo od prawa obowiązującego w innych stanach. Na przykład prawo Los Angeles stanowi, że osoby powyżej 18 roku życia powinny nosić kask. Nawet jeśli nie jest to wymagane przez prawo, to i tak zaleca się noszenie kasku rowerowego, jeśli chce się uniknąć poważnych obrażeń. Jazda na rowerze bez kasku jest również nielegalna.
Kask rowerowy jest niezbędny dla rowerzystów, nawet na chodnikach. Prawo stanowi, że rowerzyści poniżej 18 roku życia muszą nosić kask rowerowy. Istnieją wyjątki od tego prawa dla niektórych rodzajów własności, takich jak własność prywatna. Jednak noszenie kasku rowerowego jest bardzo ważne dla własnego bezpieczeństwa oraz dla bezpieczeństwa Państwa dzieci. Jeśli nie nosisz kasku rowerowego, możesz otrzymać od miasta mandat w wysokości 25 dolarów. Jeśli Twoje dziecko ma mniej niż 18 lat, sam będziesz musiał zapłacić ten mandat.
W innych miastach obowiązują łagodniejsze przepisy
Podczas gdy niektórzy zwolennicy bezpieczeństwa rowerowego twierdzą, że obowiązkowe przepisy dotyczące kasków rowerowych w rzeczywistości nie zwiększają bezpieczeństwa na ulicach, inni twierdzą, że zniechęcają one rowerzystów do noszenia kasków. Obowiązkowe przepisy dotyczące kasków mają niefortunny efekt uboczny w postaci odwracania uwagi miast od poprawy infrastruktury rowerowej. Obowiązkowe przepisy dotyczące kasków są często wprowadzane w dobrych intencjach, takich jak założenie, że będą one ratować życie. Niestety, istnieje niewiele dowodów na poparcie takiego założenia. Pomimo wielu korzyści wynikających z wprowadzenia obowiązkowych przepisów dotyczących kasków rowerowych, mogą one przynieść więcej szkody niż pożytku.
Wiele wydziałów policji w innych miastach ma łagodniejsze przepisy dotyczące kasków rowerowych. W Seattle, Departament Policji Seattle przeprowadza zatrzymania w ruchu drogowym, by edukować ludzi o znaczeniu noszenia kasku. Celem tych zatrzymań jest upewnienie się, że rowerzyści rozumieją, dlaczego powinni nosić kask, i upewnienie się, że to robią. Departament Policji w Seattle twierdzi jednak, że zatrzymuje tylko osoby, które są narażone na ryzyko urazu głowy.
Chociaż Seattle ma najsurowsze prawo dotyczące kasków rowerowych, rozporządzenie z Seattle nie jest jednakowo stosowane wobec wszystkich rowerzystów. Na przykład, czarni rowerzyści w Seattle są prawie czterokrotnie bardziej narażeni na otrzymanie mandatu za brak kasku w porównaniu do ich białych kolegów. Ta dysproporcja jest szczególnie niepokojąca, jeśli weźmiemy pod uwagę, że czarnoskórzy rowerzyści stanowią zaledwie 4,7% podróży rowerowych w Seattle. Jednak w Seattle prawo dotyczące kasków rowerowych jest nadal agresywnie egzekwowane.
CPSC zaleca wprowadzenie przepisów dotyczących kasków dla wszystkich dzieci
Przepisy dotyczące kasków rowerowych dla wszystkich dzieci w Kalifornii wymagają, aby rowerzyści poniżej 18 roku życia nosili kask. Dotyczy to również dzieci jeżdżących w fotelikach rowerowych i na przyczepkach rowerowych. Choć zakup kasku rowerowego dla dziecka może wydawać się kłopotliwy, prawo to ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa osobistego. Osoby, które nie zastosują się do tego prawa, zostaną ukarane grzywną w wysokości 25 dolarów, przy czym rodzice nieposiadających praw rodzicielskich nieletnich muszą sami zapłacić tę grzywnę.
Kaski rowerowe muszą spełniać określone standardy i nie mogą utrudniać rowerzyście widzenia, a także nie mogą się rozpiąć podczas upadku. Dodatkowo muszą one “znacząco” redukować fizyczne uderzenie w głowę rowerzysty podczas zderzenia z twardą powierzchnią. Kask musi również spełniać normy ASTM dotyczące pasków i systemu retencji. Najbardziej wszechstronnym certyfikatem, jaki może uzyskać kask rowerowy jest certyfikat Snell, najwyższy możliwy certyfikat dla kasku rowerowego. Kaski z atestem Snell muszą spełniać surowe wymagania dotyczące odporności na uderzenia, integralności systemu dopasowania i obszaru pokrycia. Jeśli nie masz kasku z homologacją Snell, nie kupuj go!
Podczas gdy Kalifornia nie ma ogólnokrajowego prawa dotyczącego kasków rowerowych dla osób w każdym wieku, wiele stanów ma podobne przepisy. Na przykład Bidwell Park w mieście Chico wymaga, aby wszyscy rowerzyści nosili kask rowerowy. Niezastosowanie się do tego prawa może skutkować mandatem w wysokości 25 dolarów. Jeśli rowerzysta ma mniej niż 18 lat, grzywna zostanie nałożona na rodzica lub opiekuna prawnego.
Podobne tematy